Elekromobillar haqida yangiliklar
Dunyoni toza qilish, tabiiy resurslarni tejash, odamlarga qulaylik yaratish
Elektromobillarning otasi «Tesla» haqida.
Tesla kompaniyasi muvaffaqiyatining asosi — bu ikki muhandis Mark Tarpenning va Martin Eberxarddir. Loyihani amalga oshirishga ularning shaxsiy g‘oyalari turtki bo‘ldi . Mark ekologiya uchun kurashuvchilardan edi. Martin esa har doim 8 kilometr yo‘lga bir litr yoqilg‘i ishlatmaydigan sport mashinasini orzu qilar edi.
Elektromobillar haqida qiziqarli faktlar
АQShda elektr quvvati bilan yuradigan avtomobillar yuz minglab sotiladi. Bu “yashil avtomobillar” taraqqiy etgan mamlakatlarda tobora ommalashib borayotganiga qaramasdan, bizning oʼlkamizda koʼpchilik u haqda yaxshi bilmaydi. Bugun saxifamiz obunachilariga elektromobillar haqida tasavvur hosil qiluvchi ayrim faktlarni taqdim etamiz.
Elektromobillarning paydo bo’lish va ishlatilish tarixi.
70 -yillarda, global energetika inqirozi avjida, muqobil energiya manbalariga qiziqish. Bu sohada izlanishlar faol olib borildi. Ammo inqiroz tugagach, hamma buni xursandchilik bilan unutdi.
Qattiq holatdagi batareyalar: Xitoy katta hujumga o'tmoqda
Xitoyning bir qator yirik akkumulyator va avtomobil ishlab chiqaruvchilari qattiq holatdagi akkumulyatorlarni tijoratlashtirishni rivojlantirish uchun kuchlarni birlashtirmoqda.
2023 yilda elektromobil akkumulyatorlarini ishlab chiqaruvchi Top 10 kompaniyalar
Visual Capitalist portali tomonidan Osiyoning so‘zsiz gegemonligini aks ettiruvchi infografika e’lon qilindi.
Ferrari o'zining birinchi elektr modeli uchun yangi zavod ochdi
Ferrari o'zining Maranello shahrida o'z zavodini ochdi, u erda kelasi yildan boshlab o'zining birinchi elektr modelini, shuningdek, o'tkazgich va akkumulyatorlarini ishlab chiqarishni boshlaydi.
Elektr dvigatelli avtomobilni yaratish g‘oyasi ichki yonuv dvigatelli birinchi mashinadan ancha oldin paydo bo‘lgan. Chunki Nikola Teslaning ish qog‘ozlarida ham elektr dvigatelda harakatlanadigan avtomobil chizmalari bor edi.

Ammo u o‘z zamonasidan ilgarilab ketgani bois uning g‘oyasini amalga oshirish uchun texnologiya hali u darajada rivojlanmagan edi.

Uzoq yillar davomida faqatgina ekologlar elektr avtomobillar tarafdori edi. Chunki golf-karlar misolidagi elektromobillar an’anaviy benzinda harakatlanuvchi avtolarga ko‘p borada bas kelolmas edi

1997-yil bahorida Eberxard va Tarpenning “NuovoMedia”ni yaratdilar va o‘zlarining “Rocket eBook” nomli elektron kitob o‘qish moslamasini ishlab chiqarishni yo‘lga qo‘ydilar. Ular muvaffaqiyat to‘lqinini tezda qo‘lga kiritib, 187$ million AQSh dollari ishlab topadilar.

2004-yilga kelib, PayPalni sotib millionerga aylangan Mask o‘zining SpaceX kompaniyasiga asos solgan edi. Eberxard va Tesla Motorsning yana bir “otasi” Ian Raytlar Elon Musk bilan Los-Anjelesda, SpaceX bosh ofisida uchrashadilar.

Bo‘lajak loyiha haqida bir qancha kelishmovchiliklar yuzaga keldi va Mask dastlab sarmoya qilishga qattiq shubha qildi. Biroq, ba’zi narsalarda Mask va Tesla muhandislari birdam edilar: elektr avtomobili kuchli, chiroyli, shunchaki yaxshi emas, balki chinakam texnika yutug‘iga aylanishi va nihoyat benzinni “ko‘mishi” kerak edi.

Tarpenning bilan murosaga kelgan Musk Tesla Motorsga $ 7,5 mln dollar miqdorida birinchi investitsiya kiritadi.
Keyinchalik Teslaga Google, eBay, Toyota va Daimler kompaniyalari sarmoya kiritadilar. Ammo eng katta ulush Maskka tegishli bo‘lib qolaveradi va u Tesla Motors boshqaruvining raisiga aylanadi.

Yig‘ilgan birinchi avtomobil Tesla Roadster deb nomlangan. Yuqorida aytib o‘tilganidek, uning asosiy tarkibiy qismlari Kaliforniyada ishlab chiqarilgan, ammo oxirgi avtomobil Buyuk Britaniyadagi fabrikalarda yig‘ilgan.

1. Elektromobil oʼzining benzinli juftiga qaraganda qimmatroq turadi. Masalan, bozordagi eng arzon elektromobil Smart ForTwo Electric Drive boʼlsa, benzin sarflovchi ForTwoga nisbatan ikki barobar qimmat. Nissan Leaf elektromobili 28 ming dollar tursa, xuddi shu oʼlchamdagi Nissan Sentrani, taxminan, 16 ming dollarga sotib olasiz.

2. Yonilgʼiga pul sarflamaysiz. Аmerikalik haydovchi 1 litr benzinni 0,94 dollardan xarid qilsa, oʼrtacha mashina 100 kmga 9,4 litr benzin sarflaydi, bu haydovchiga, chamasi, 9 dollarga tushadi. Elektromobilda 100 km yoʼl bosish, shtatlardagi tarifni hisobga olganda, 0,45dan 3,9 dollargacha toʼgʼri keladi.

3. Elektromobil dvigatellarga ega. Elektromobilь deganda ayrimlar mashinadan elektr simi chiqarib rozetkaga tiqib qoʼyilganini tasavvur qiladi. Аmmo akkumulyator batareyalaridan tashqari dvigatelli mashinalar ham bor. Chevrolet Volt avtomobilida elektromotor va ichki yonuv dvigateli oʼrnatilgan, Ford, Honda va Toyota kompaniyalari ham shu yoʼldan borishmoqda.

4. Elektromobilni boshqarish qulay. Elektromobilь sizga tanish golьfmobil darajasida qolib ketgani yoʼq, harakatlanish mexanizmlari tez va shovqinsiz aylanadi. Dvigatelning vibratsiyasi yoʼq. Ravon tezlanish oladi va toʼxtaydi.
Ushbu rasmda ko’rsatilgan avtomobil modeli uzoq XNUMX -asrda paydo bo’lgan. Bug ‘dvigatellari davrida elektr dvigatel bilan ishlaydigan nisbatan ixcham transport vositalarini yaratish birinchi o’rinda turardi.

Biroq, elektromobillarning salohiyati bu mashinaning kamchiliklari tufayli to’liq ochilmagan. Elektromobil uzoq safarlarga mo’ljallanmagan va deyarli doimo zaryadlash zarurati bilan bog’liq qiyinchiliklarni keltirib chiqardi.

70 -yillarda, global energetika inqirozi avjida, muqobil energiya manbalariga qiziqish. Bu sohada izlanishlar faol olib borildi. Ammo inqiroz tugagach, hamma buni xursandchilik bilan unutdi.

Elektromobillar haqida yana to’qsoninchi va ikki minginchi yillarda, dunyoning eng yirik shaharlarining gaz bilan ifloslanishi o’zining eng yuqori cho’qqisiga chiqqanida (va hozirgacha) etib borgan.
Ittifoqning tashabbuskori Xitoy hukumati hisoblanadi. Yanvar oyida tashkil etilgan Xitoyning All-Solid State Battery Collaborative Innovation Platformasi (CASIP) 2030 yilga kelib raqobatbardosh qattiq batareyalarni ishlab chiqish, ishlab chiqarish va etkazib berishni maqsad qilgan.

Ittifoq hatto raqobatchilarni ham birlashtiradi - uning tarkibiga akkumulyator ishlab chiqaruvchilari CATL, CALB, EVE Energy, SVOLT, Gotion High-Tech va BYD akkumulyatorlari sho'ba korxonasi FinDreams Battery kiradi. Shuningdek, bir nechta davlat avtomobil ishlab chiqaruvchilari va BYD va Nio xususiy kompaniyalari mavjud. Boshqa manfaatdor tomonlarga hukumat va ilmiy doiralar vakillari kiradi. Hukumat tomonidan Sanoat va axborot texnologiyalari vazirligi, Fan va texnologiyalar vazirligi, Davlat Kengashi Aktivlarni Nazorat qilish va Boshqaruv Komissiyasi (SASAC) va Milliy Energetika boshqarmasi alohida ta'kidlanadi. Ilmiy qism Xitoy Fanlar akademiyasi kabi davlat tadqiqot institutlari tomonidan amalga oshiriladi. Ayniqsa, CASIP aʼzolari roʻyxatiga nufuzli davlat mablagʻlari ham kiritilgani taʼkidlangan.
#batareyalar #brendlar
“Zaryadlaning, ketik!”: elektr mashinalar haqida hamma ma'lumotlar (https://t.me/ev_motion)
2023 yilda elektromobil akkumulyatorlarini ishlab chiqaruvchi Top 10 kompaniyalar

Visual Capitalist portali tomonidan Osiyoning so‘zsiz gegemonligini aks ettiruvchi infografika e’lon qilindi.

Reyting:

  1. 🇨🇳 CATL: 243 GVt/soat (34%)
2. 🇨🇳 BYD: 116 GVt/soat (16%)
3. 🇰🇷 LG ES: 108 GVt/soat (15%)
4. 🇯🇵 Panasonic: 56 GVt/soat (8%)
5. 🇰🇷 SK On: 41 GVt/soat (6%)
6. 🇰🇷 Samsung SDI: 36 GVt/soat (5%)
7. 🇨🇳 CALB: 23 GVt/soat (3%)
8. 🇨🇳 Farasis Energy: 16 GVt/soat(2%)
9. 🇨🇳 Envision AESC: 8 GVt/soat (1%)
10. 🇨🇳 Sunwoda: 7 GVt/soat (1%)

Qolgan ishtirokchilar umumiy ulushini 8% (56 GVt/soat) egalladi.

Boshqa mamlakatlarda bu top 10 talikka kirish imkoniyati bormi?
Ferrari o'zining Maranello shahrida o'z zavodini ochdi, u erda kelasi yildan boshlab o'zining birinchi elektr modelini, shuningdek, o'tkazgich va akkumulyatorlarini ishlab chiqarishni boshlaydi. Biroq, italyan ishlab chiqaruvchisi u yerda ichki yonuv dvigatelli sport avtomobillarini ishlab chiqarishni davom ettiradi.

Italiyaning Modena provinsiyasidagi Maranello shahridagi “elektron bino” Italiya prezidenti Serjio Mattarella ishtirokida ochildi. Nomi uning maxsus elektr avtomobil zavodi ekanligini ko'rsatishi mumkin, ammo Ferrari u erda ham ICE avtomobillari va gibridlarini ishlab chiqarishni rejalashtirmoqda.

Ferrari PHEV bo'lgan Purosangue va SF90 bilan elektron binoda sinov ishlab chiqarishni boshladi. Kompaniya 2025 yilda yangi zavodda mavjud modellardan boshlab ommaviy ishlab chiqarishni boshlashni rejalashtirmoqda. Kompaniyaning birinchi elektromobili 2025-yil oxirida debyut qiladi va 2026-yilda konveyerdan chiqa boshlaydi.

Ferrari’ning birinchi elektromobili variantlardan oldin kamida 500 000 yevroga tushishi aytilmoqda. 2024 yilning birinchi choragida Ferrari va ko'plab raqobatdosh hashamatli elektr transport vositalarining o'rtacha sotish narxi 350 000 yevroni tashkil etdi, bu esa modelning premium model sifatida joylashishini ko'rsatadi.

Narx, cheklangan ishlab chiqarish va uzoq kutish vaqtlari Ferrari shov-shuviga asosiy hissa qo'shgan. Kompaniya 2023 yilda atigi 13 663 ta avtomobil sotgan bo‘lsa, 2024 yilda birinchi chorakda 3 560 ta avtomobil sotilgan.

Elektr konstruktsiyasi Ferrari-ga yillik ishlab chiqarish quvvatini taxminan 20 000 ta avtomobilgacha kengaytirishga yordam berishi mumkin, ammo kompaniya yillik ishlab chiqarishning bunday darajasiga erishmoqchi emas. Manba, shuningdek, Ferrari’ning ikkinchi elektromobilini erta ishlab chiqish davom etayotganini aytib, kompaniyaning yillik ishlab chiqarish hajmining potentsial o‘sishi faqatgina qator kengayishi natijasi bo‘lishini qo‘shimcha qildi, chunki u hali ham har bir modelni ishlab chiqarishni ma’lum chegaralar ichida ushlab turishni xohlaydi.
MDHda elektr transport vositalari uchun zaryadlash stansiyalarining rasmiy yetkazib beruvchi kompaniya
Informatsiya olish
VOLTAUTO